Afdelingshoofd Stadstoezicht (32 – 36 uur per week)

Voor de nieuwe afdeling Stadstoezicht zijn wij op zoek naar een bevlogen leider met gedegen ervaring op het gebied van Toezicht en Handhaving.

Gouda, stad van kaas en stroopwafels. Gezellig, historisch en kleinschalig. Maar ook een stad met grootstedelijke vraagstukken. Om onze smaakvolle stad voor iedereen aantrekkelijk te houden zijn we op zoek naar een ervaren manager met kennis op het gebied van toezicht en handhaving. Ben jij een bevlogen leider en wil jij graag een bijdrage leveren aan een leefbaar en veilig Gouda? Dan ben jij wellicht de geschikte kandidaat voor de nieuwe afdeling Stadstoezicht.

Jouw missie

Vanuit je verbinding met de medewerkers en je ervaring op het gebied van veiligheid en handhaving ben je het boegbeeld van de afdeling. Je daagt de collega’s uit om het beste uit zichzelf te halen en zich te blijven ontwikkelen in hun vak.

Als afdelingshoofd ben je onder meer verantwoordelijk voor:

  • Het uitzetten van de koers en het verder doorontwikkelen van de nieuwe afdeling;
  • Je stuurt medewerkers aan, voert jaargesprekken en begeleidt de persoonlijke ontwikkeling;
  • Initieert, begeleidt en laat plannen en projecten op het gebied van toezicht en handhaving uitvoeren en implementeren
  • Je integreert initiatieven van de afdeling in gemeentelijk beleid en je adviseert over de oplossing van complexe vraagstukken en casuïstiek;
  • Je bewaakt de inbreng van de afdeling, de voortgang in plannen en projecten, de resultaten en middelen;
  • Je adviseert de burgemeester, wethouders en het college van B&W en neemt deel aan in- en externe bestuurlijke overlegsituaties;
  • Je bent contactpersoon voor diverse externe partijen en je vertegenwoordigt de gemeente in overleg op diverse niveaus;
  • Je werkt hierbij nauw samen met de twee teamcoördinatoren van Stadstoezicht.

Wat neem jij mee?

“Om succesvol te zijn als afdelingshoofd Stadstoezicht binnen de gemeente Gouda beschik jij over een gezonde dosis stressbestendigheid, doorzettingsvermogen en humor!”

  • Je hebt ervaring met het werken in een overheidsorganisatie en beschikt daarbij over uitstekende politiek-bestuurlijke voelsprieten.
  • Jij zorgt niet alleen voor verbinding op politiek bestuurlijk niveau maar ook met de medewerkers van Stadstoezicht; jij spreekt hun taal en begrijpt wat hun drijfveren zijn.
  • Je hebt ruime ervaring met leidinggeven aan professionals. Als geen ander weet jij medewerkers aan te spreken en te coachen op houding en gedrag.
  • Je bent resultaatgericht en werkt constructief samen met je teamcoördinatoren en collega afdelingshoofden en met in- en externe relaties.
  • “Van woord naar daad!” Jij slaat de brug tussen beleid en uitvoering.
  • Je denkt en werkt op minimaal HBO-niveau en beschikt over gedegen inhoudelijke kennis op het vlak van toezicht en handhaving in de openbare ruimte.

De afdeling

Het team Stadstoezicht valt nu nog onder de afdeling Veiligheid en Wijken. Binnenkort wordt de afdeling zelfstandig. Er werken ongeveer 40 mensen. Jij krijgt een belangrijke rol in de doorontwikkeling van de zelfstandige afdeling. De ambitie van de afdeling ligt hoog, maar de passie voor het vak nog hoger! Samen met jouw ervaren en bevlogen collega’s werk jij aan een leefbaar en veilig Gouda.

Stadstoezicht houdt op een klantvriendelijke en professionele wijze toezicht op het openbaar gebied. De afdeling treedt binnen de haar gegeven bevoegdheden preventief en repressief op. De laatste jaren heeft Stadstoezicht zich doorontwikkeld; zo zijn de taken van de havendienst toegevoegd, is een bikerteam ingericht, beveiligt het team het Huis van de Stad en houdt het toezicht op de Drank en HorecaWet. Deze doorontwikkeling en verdere professionalisering krijgt de komende tijd onder jouw leiding een vervolg.

Dit kun je verwachten

  • Werk met hart en ambitie. Wij zijn een ambitieuze werkgever die werkt voor en met de stad, haar bewoners, ondernemers en bezoekers. Met trots, maar vooral met een warm hart. Voor een impressie van hoe het is om te werken voor Gouda, kijk op werkenvoorgouda.nl
  • Aandacht, training en ontwikkeling: we willen putten uit jouw kunde om het beste aan de stad te kunnen geven. Voor iedere medewerker is er een budget beschikbaar om zijn/haar eigen ontwikkeling vorm te geven.
  • Het betreft een functie voor 32 – 36 uur per week. Het beoogde salarisniveau is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 5.520,- bruto (schaal 12), bij een 36-urige werkweek.
  • Wervingsprocedure: de werving loopt via Adviesbureau voor Veiligheid en Handhaving (AVH). Binnen 2 weken ontvang jij reactie op jouw sollicitatie. De eerste gespreksronde vindt plaats op 16 september. De tweede gesprekronde is op donderdag 19 september. Hierop volgt een klikgesprek met de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en wethouder en afsluitend het arbeidsvoorwaarden gesprek. Een referentiecheck, diplomacheck maken deel uit van deze procedure. Een assessment kan hier ook onderdeel van uitmaken.

Enthousiast? Solliciteer dan door je cv en motivatie te sturen naar info@veiligheidenhandhaving.nl of neem contact op met Pauline Thijssen via 06 – 11 13 14 64.

De sluitingsdatum van deze vacature is 06-09-2019. De eerste gespreksronde zal plaatsvinden op 16 en 17 september, en de tweede ronde zal zijn op 19 september.