Manager Handhaving Openbare Ruimte

Deze vacature is gesloten. Je wordt ingezet binnen het domein Veiligheid en Handhaving binnen de publieke sector.

Adviesbureau voor Veiligheid en Handhaving (AVH) is ter uitbreiding van het team op zoek naar een Manager Handhaving openbare ruimte.

WIE ZIJN WIJ
AVH ondersteunt gemeenten bij het creëren van een veilige leefomgeving. Dit doen wij door ons in te zetten voor de professionalisering van handhavingsteams, het versterken van ketensamenwerking en inhoudelijke advisering op veiligheidsthema’s binnen en buiten de gemeentelijke organisatie.

AVH is opgericht door Alwin de Lijster en Gert-Jan Schippers vanuit de gedachte dat advies binnen de overheid ook anders kan. (Strategische) adviesrapporten hoeven niet altijd dikke boekwerken te zijn en een adviseur moet ook daadwerkelijk advies leveren. Die visie heeft ervoor gezorgd dat AVH is gegroeid tot een sterk merk binnen de advieswereld.

HOE WERKEN WIJ SAMEN
Binnen AVH zijn we een hecht team dat graag met elkaar samenwerkt. We houden van vrijheid in onze manier van werken. Dat vertaalt zich door in onze organisatiecultuur. Tijd- en plaatsonafhankelijk werken helpt ons om onze opdrachten goed te kunnen doen. Als team komen we regelmatig samen op kantoor in Zeist om samen te werken, af te stemmen en elkaar te inspireren. En natuurlijk werken we veel bij de opdrachtgevers door het land.

Samenwerken met jou en met externe partijen doen we vooral op basis van vertrouwen en individuele verantwoordelijkheid. In het team is er respect voor elkaar en openheid naar elkaar toe. Onze cultuur laat zich intern omschrijven als informeel en open.

JOUW ROL
Als manager Handhaving word je ingezet als interim-manager binnen het domein Veiligheid en Handhaving binnen de publieke sector. De opdrachten zijn divers van aard. Je kunt hierbij denken aan:

  • Teamontwikkeling van een team van handhavers als coach of interim-manager;
  • Tijdelijke vervanging van afdelingshoofd/teamleider handhaving bij ziekte/verlof/vacature;
  • Verbetering samenwerking team handhaving en ketenpartners (zoals bijvoorbeeld politie);
  • Het schrijven en/of uitvoeren van een strategisch beleidsplan 2.0 op het gebied van veiligheid en handhaving;
  • De implementatie van organisatiebrede verbeteringen zoals informatiegestuurd handhaven of nieuwe taakvelden.

Je wordt ingezet als manager op afdelingen waar we een verandering willen brengen. Je bent daar aanspreekpunt voor het management, bestuur en medewerkers en bent degene die de gevraagde verandering mogelijk maakt. Je schrikt niet van weerstand en je schakelt makkelijk tussen werkvloer en bestuur van een gemeente.

WIE BEN JIJ

  • Jij hebt een academisch werk- en denkniveau en bent al geruime tijd werkzaam (minimaal 5 jaar) als manager binnen de publieke sector;
  • Je bent bekend met het reilen en zeilen binnen het domein Veiligheid en Handhaving en je hebt kennis en ervaring met het veranderen van handhavingsteams;
  • Je bent gewend om op management- of directieniveau te sparren en bent procesmatig sterk onderlegd. Visievorming weet je om te zetten in concrete acties of een strategisch beleidsplan;
  • Als interim-manager weet je goed verbinding te maken met het team en ben je tegelijk doelgericht en stevig in je aanpak;
  • Je bent communicatief vaardig, legt gemakkelijk contact met mensen, maar bent ook inhoudelijk sterk;
  • Veranderen voelt voor jou als een tweede natuur. Je stuurt gemakkelijk aan en weet mensen en teams in beweging te krijgen;
  • Ook ben je politiek sensitief en begrijp je welke impact veranderingen binnen het publieke domein kunnen hebben;
  • Tot slot voel je je thuis in het handhavings- en veiligheidsdomein.


HOE VERDER

Enthousiast geworden over deze mooie rol en ons team? Stuur dan uiterlijk 30 maart je cv en motivatie (max 1 A4) naar info@veiligheidenhandhaving.nl ten name van Alwin de Lijster/Gert-Jan Schippers. Wij nemen vervolgens contact met je op aan de hand van je sollicitatie.

Nog niet helemaal overtuigd of de functie iets voor jou is, maar smaakt het wel naar meer? Mail in dat geval gerust even naar bovenstaand adres of bel even naar 085 – 401 64 09 voor meer informatie.