Opdracht voor ervaren Vergunningverlener (Markten)

Wij zijn voor een middelgrote gemeente in het midden van het land op zoek naar een ervaren vergunningverlener voor 24 tot 36 uur per week, tot het einde van het jaar.

De opdracht aan de vergunningverlener die met dit onderwerp aan de slag gaat, luidt:

  • Ondersteuning bieden op uitvoerend niveau om het proces van de marktvergunningen goed doorgang te laten vinden;
  • Verlenen van vergunningen op het gebied van markten;
  • Contact onderhouden met de marktmeesters;
  • Aanspreekpunt zijn voor de aanvrager van een vergunning en hem voorzien van informatie en advies. Jij voert regie op het proces van aanvraag tot het afgeven van de vergunning en stemt intern af met collega’s van de verschillende disciplines en eventueel met externe ketenpartners;
  • Informatie verstrekken over wet- en regelgeving en procedures aan in- en externe partijen.


WAT VRAGEN WIJ VAN JE?

  • Je beschikt over MBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt relevante ervaring in een soortgelijke functie;
  • Je bent samenwerkingsgericht, klantgericht; kwaliteit staat hoog in het vaandel;
  • Je bent betrouwbaar, initiatiefrijk, staat sterk in je schoenen en denkt in oplossingen in plaats van in problemen.


COMPETENTIEPROFIEL
Als vergunningverlener opereer je continu in het spanningsveld van snelheid, klantvriendelijkheid, objectiviteit en zorgvuldigheid. Je behandelt de aanvragen van intake tot en met het opstellen van de vergunning. Je hebt veel direct contact met onze klanten, de aanvragers van vergunningen, en voert de regie op aangevraagde en verleende vergunningen.

HUIDIGE SITUATIE
Om de markten goed te laten verlopen heeft de Gemeente twee marktmeesters in dienst. Tevens is er een medewerker verantwoordelijk voor het proces rondom de marktvergunningen. Deze medewerker is gedetacheerd en zal wegens omstandigheden binnenkort met de werkzaamheden moeten stoppen. Dit maakt dat er op korte termijn behoefte is aan uitvoerende ondersteunende capaciteit. Het proces rondom de marktvergunningen verloopt niet optimaal en moet aangepakt worden. Dit moet samenhangen met de nieuwe marktverordening die opgesteld moet worden. Doel is dat de gemeente op uitvoering ontzorgd wordt.

Tevens zijn er momenteel veel ontwikkelingen op de markt die aandacht vragen. Zo wordt de marktlocatie in het centrum verbouwd en moet de markt naar een tijdelijke andere locatie verplaatst worden. Dit project moet begeleid worden, waarbij zorgvuldige communicatie van belang is. De communicatie met de marktkooplui vraagt in algemene zin ook aandacht. De afgelopen tijd is er sprake van onrust op de markt.

BELANGSTELLING OM TE REAGEREN?
Ben je na het lezen van bovenstaande omschrijving enthousiast geworden over deze interim opdracht? Stuur dan uiterlijk 17 februari 2018 je CV en motivatie (max 1 A4) naar info@veiligheidenhandhaving.nl t.a.v. Alwin de Lijster en/of Gert-Jan Schippers.

Voor meer info kun je bellen naar Sanne Wakker (een van onze adviseurs) op 06 – 12 44 55 79. Wij zien je reactie graag tegemoet.